الأربعاء، 28 مارس 2012

الاخوان المسلمين و المعادلة الصعبة

لا اريد ان اعدد المواقف التي كنت اشعر فيها بالخيانة و الغدر 
ولكني ايضا لا انسى مواقف البعض من جلعنا نحب الجيش و المجلس و بعد كده الجيش حاجة و المجلس حاجة 
و بعد كده القضاه خط احمر 
اجيبلكم على بلاطة عبوكو كلوكم
شوية نقاط توضيحية :
اولا صراعي مع الجيش ايوة الجيش مش المجلس العسكري عشان دول حاجة واحدة 
اللي ضربنا في محمد محمود 2 و في مجلس الوزراء كانوا جيش مش مجلس 
و طول ما مفيش حد في الجيش بيتكلم يبقوا كلهم واحد زي بعض
ماسمعتش حد اعترض ولا ابدى اسفه من اللي حصل 
اذن هم يا عجبهم اللي حصل يا عجبهم اللي حصل 
ثانيا  الجيش ليه مصالح مادية في البلد من شركات و اراضي و شقق و عقارات و مصانع 
و بيشغل فيها المجندين بالسخرة يبقى بالتالي حيحارب لاستمرار الاوضاع دية اللي انا ضد استمرارها ديه مش بلد ابوكم لوحدكم ديه بلدنا كلنا و الاراضي اللي لهفينها ديه كلها مش بتاعت اهاليكم دية بتاعت المصريين كلهم انتم شغلانتكم سكيوريتي على الحدود 
ثالثا مكاني في الخندق اللي بيواجهة الدولة العسكرية ثابت 
انا مش حمشي ولا حسيبة و اللي حيجي يقف جنبي اهلا وسهلا كتر خيره 
اثق فيه ما اثقش فيه محدش له فيها انما انا مكاني ثابت في مواجهة العسكر
خايف الاخوان يبيعوني تاني ؟ مش حتفرق برده انا واقف مكاني #أثبت_مكانك
يبقى اي كلام عن روحوا واجهو العسكر لوحدكم و اللهم اضرب الظالمين بالظالمين و اصل دول الحزب الوطني الجديد كلام فارغ
الاخوان مش الحزب الوطني 
الاخوان لا سرقوا ولا نهبوا ولا اغتصبوا ولا عروا النسوان ولا زوروا الانتخابات ولا قبضوا على الناس
ولا باعوا حديد و اسمنت ولا باعوا مخدرات 
بطلوا استهبال و استسهال 
كل مرة تحصل المعركة تهاجموا اللي واقف قصاد الجيش باي حجة 
المرة دية اصل الاخوان كخة 
ماشي يا سيدي و الجيش ايه ؟ ملايكة ؟؟ دول مرتزقة و قتالين قتلا و في التلاتين سنة اللي فاتوا موتوا من المصريين اكتر من اللي موتوهم من اليهود
رابعا اخوانا اللي مش عاجبهم اللجنة التأسيسية للدستور 
عشان ايه ؟
مواد مخصوصة للجيش
حنطلع دين ابوكم كلكم يا كفرة وحنعاملكم معاملة اليهود و الانجليز جيش الاحتلال ده ليلته سوداء هو و اللي بيسانده عشان يركب على الناس تاني 
مش شتمتم الاخوان عشان قعدوا مع العسكر 
امال لما زعلتم جريتوا على العسكر ليه ؟
خامسا بقى  عشان بالمرة القضاء الشامخ رفض بالاجماع سحب الثقة من المستشار بتاع تهريب الاجانب 
ده دليل على انه شامخ شامخ 
و ان كرامتهم اوطى من الموس على الارض 
و انا مش واثق فيها في الانتخابات 
ولا واثق فيهم في مراقبتها 
ولا احكامهم 
و من النهاردة انا مش معترف بيهم ولا بأحكامهم و مش حنفذ اي حكم قضائي و حقاومة 
و لو مت مش مهم ما انا مستنيها من زمان عبوكوكلكم
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
رشحوا ابو الفتوح و لو حازم حيعيد مع حد غيره رشحوا حازم لا فلول ولا جيش ولا عسكر حيمشوا يعني يمشوا 

Love to hear what you think!