الأربعاء، 24 أغسطس 2011

اشمعنى الأغنياء من حقهم يشيلوا سلاح والفقراء لأ ؟

مواد فوق دستورية 
مش فاهم والله 
يعني لو الشعب نزل وقال عايز دستور جديد 
ومواد جديدة 
أو مش عايز مواد أصلا
ومش عايز حكومة 
ومش عايز رئيس و يلا ياد من ليك بيتك بيتك بيتك 
الجيش ساعتها يضرب الشعب؟
طيب ماهو حبيب العادلي ضرب الشعب
عايزين تجربوا الدبابات والطيارات وكده 
ههههههه
طيب ما ليبيا اهي 
حنروح بعيد ليه ؟ ليبيا جرب كل حاجة 
والشعب انتصر 
وأي شعب رئيسه بيستخدم معاه العنف
شعبه حينتصر 
فـإيه لازمة بقى مواد فوق دستورية
طيب أنا عايز مادة فوق دستورية تسمحلي إني اشيل سلاح قبل ما تعملو المواد الفوق دستورية 
اشمعنى الجيش يشيل سلاح وأنا لأ ؟ اشمعنى الشرطة تشيل سلاح وأنا لأ ؟ طيب الجيش حيحارب الأعداء , الشرطة بتحارب الشعب وهي مسلحة أنا عايز الشعب كمان يبقى مسلح 
حتقولي عنف وخطر
 ماشي ماهو مفيش حاجة ببلاش 
اليهود الحاجة الوحيدة اللي تمنعهم يقربوا منا إن الشعب يكون مسلح
ساعتها حيعملوا إيه ؟
80 مليون مسلح
اشمعنى الأغنياء من حقهم يشيلوا سلاح والفقراء لأ ؟
اشمعنى المديرين العام من حقهم يشيلوا سلاح والموظفين لأ ؟
أنا عايز كل واحد في البلد ديه يبقى من حقه يشيل سلاح 

Love to hear what you think!